Thursday, May 01, 2014

TRIO 2014 BALKANLAR TURU

PİLOTUM BEN PİLOT!

2014 yılı için Ağustos'ta Norveç turu yapacağımızı söylemiştim. Ancak, Trio'nun pilot adayı üyesi Halil kardeşimizin programı uymadı. Kendisi pilotluk eğitimi alıyor. Çok uçuşlu bir eğitim yılında, hangi gün nerede uçacak, neredeyse bilemiyoruz, hep bir gün önce akşam belli oluyor, bu sebeple, uzun vadeli bir planlama asla yapamıyoruz.
Trio Toplantısı


Ahmet'le ikimiz Halil'e oldukça fazla baskı yaptık, o da kendisi bir öneriyle gelmek durumunda kaldı. Bu sene Norveç'ten vazgeçeceğiz, 1 haftalık yakın bir rotaya kendi motorlarımızla gideceğiz, çok masraflı olmayacak. Tabii ki hemen kabul ettik. Tahmin ettiğiniz gibi Balkan turu yapmaya karar verdik. Karardan sonra bir dizi terslik yaşamaya başladık. Daha önceki hiçbir turda böyle olmamıştı.

Trio Tour 2014
Önce vizeyle alakalı bir problem yaşadık. Programı Yunanistan, Arnavutluk, Bosna, Hırvatistan diye çıkardık. 1 ay önceden Halil ve ben vizeye başvurduk. Bana 6 aylık çok giriş çıkışlı vize vermişler. Halil'e tek giriş çıkışlı 5 günlük vize vermişler. Yunanistan'a girsek sonra da Arnavutluk'tan çıksak vize bitiyor. Tekrar Türkiye'ye nasıl döneceğiz belli değil.  Vize işlerine bakan arkadaşı bayan olmasa dövecektik.

Tedbiren hemen Bulgaristan'dan transit vizeye başvurduk ancak ne çıkacağını henüz bilmiyoruz.

İkinci olarak Halil, ikinci 2013 BMW GS aldı, tura onunla gidecek, ancak henüz ruhsatı gelmedi. Tura çıktıktan sonra gelme ihtimali var:-) Bunun bir süre stresini yaşadık.
Halil'in yeni sulu GS 1200 ü

Bu arada gidiyoruz ama havalar nasıl olacak diye bir baktık, 1 hafta boyunca tüm balkanlar sağanak gök gürültülü yağış gösteriyor. Biz döndükten bir hafta sonra Bosna'yı sel bastı, o derece yağışlıydı hava.

Ben işten güçten, stresten kaçıp trio ile gezmek istiyorum, değişik bir engellenme hissi yaşadım, kısa süreli bir travma oldu benim için... Ne gidebiliyoruz, ne kızabiliyoruz, ne de biraraya gelip konuşabiliyoruz, arada gergin karışık bir durum.

Turing kurumundan motorlara sigorta yaptırıp, kendimize ehliyet aldık. Para tuzağından başka bir şey değil ancak prosedürü yerine getirme babından önemli herhalde, yolda bir kaç yer dışında soran olmadı.
Sadece ehliyet var mı?
Ruhsat şahıs adına kayıtlı mı? ona bakıyorlar.

Halil yeni tulumuyla görüşmede
Saçlarımızı kısalttık, motorların bakımını yaptırdık, yeni cardo systems G9 getirttik, yeni BMW tulumlar çektik, tam teçhizatlı cevat kelle gibi olduk anlayacağınız.

Emektar motorum hazır
Ben eşyaları hazırlayıp motora yerleştirdim, tüm belgelerim hazır, her türlü hazırlığı yapıp Çarşamba'dan yine ne terslik çıkacak diye beklemeye koyuldum ki Halil bu arada evini taşımaya karar verdi. Cuma yola çıkacağız, çarşamba, perşembe günü evi taşımayla ilgilendi.

Tabii bizim çektiğimiz stresin yanında O on katını çekmiştir ama yansıtmıyor. Ayrıca hiç kimseyi de kırmaz benim pamuk kalpli kardeşim.

Kalbi temiz adam, aynı günde transit vizesi, motorun ruhsatı, keyfi neşesi hepsi birden geldi.





Yola çıkacağız anlaşılan ancak bakalım bizi neler bekliyor olacak....

Yıllık tur organizasyonlarında çok fazla değişken olduğundan bir sürü ihtimali gözönüne almanız lazım. Birbirine bağlı onlarca konu var. Tura birden fazla kişiyle çıkınca ya izin takvimi, ya ailevi konular, ya sağlık, ya da ağzımızın tadı kısaca mutlaka bir şeyler eksik kalıyor.




Bir tur sitesinden aldığımız ideal adriyatik turu resmi





No comments:

Post a Comment