Tuesday, May 06, 2014

TRIO 2014 BALKANLAR TURU 5. GÜN PLOCE-ZADAR 301 KM

CENNET VATAN

5.Gün Rotası

Sabah uyandık, odadan şöyle bir dışarı baktım. İnanılmaz bir manzara var. Deniz çarşaf gibi ve lacivert, güneş arkadan dağların üstünden doğmuş, ancak hala yüzü gözükmüyor. Balkona çıkıp temiz havayı içime çekiyorum. Ne güzel bir gün...

Biz hala yorgunuz, sabah kalkmalar gerçekten 3. günden itibaren sorunlu olmaya başladı. Saat 08:30 civarında aşağıya kahvaltıya iniyorum. Restauranda kimse yok bizimkiler kalkamamış.. Tek başına otururken, aşçı olduğunu anladığım bir beyefendi geliyor. Çeşitlerle peynir tabakları, sucuk salam sosis tabakları vs hazırlamış. Yumurtanızı nasıl hazırlayayım diyor. Adam sabahın köründe sadece benimle ve süper enerjik bir şekilde ilgileniyor. Etkileniyorum. Keyifle kahvaltı yaparken birazdan Ahmet geldi. Biz kahvaltıyı bitirince de Halil. Trio yorgun bugün süresimiz yok gibi sanki....

Saat 11:00 gibi yola çıkıyoruz. Yollar hala sahil yolu ve kıvrım kıvrım... Yollar Split'i gösteriyor. Şu meşhur Hajduk Split takımının olduğu şehir. Hırvatlar genel itibariyle pozitif insanlar.

Split'deki BMW ye uğrayalım diyoruz. Split küçük bir sahil şehri aslında. Merkezi eski binalardan oluşuyor. Güzel bir şehir. Hava oldukça sıcak, ayrıca yol boyu bir sürü motorsikletli grupla karşılaşıyoruz. Split'e girince BMW Motorrad yol üzerinde, girip motorları içeri çekip biraz mola verdik. Fiyatlara baktık, aksesuar sorduk. Burada bizim Borusan'dan çok farklı bir kültür var. 0 stokla çalışıyorlar. Hazırda neredeyse aksesuar yok. Sipariş veriyorsun 1 haftaya getirtiyorlar. Biraz su içip serinledikten sonra yola tekrar koyuluyoruz.

Margarita Trio'nun spesiyallerinden
Marina boyunca kafeler var
Nedense hiç gidesimiz yok, şu sahile bir bakalım deyip  Marina gibi bir yere geliyoruz. Etraf oldukça güzel. Büyük bir marina, yanında plajı da var. İnsanlar top oynuyorlar. Nadiren denize girenler var. Genelde güneşleniyorlar. Bir grup marina boyunca yürüyüş yapıyor. Yolun üzerinde bir grup restaurant var, insanlar oturmuş eğleniyorlar. Biz de motorları bırakıp terlik ve şort moduna geçiyoruz. Aaa o da ne ileride pizzacı var: Hemen dalıyoruz. teenager bir garson bizimle ilgileniyor. İngilizcesi Amerikan aksanında, gayet güzel konuşuyor. Ben bir süre ABD de kaldın herhalde diyorum. Gülerek hayır diyor, herşeyi disney channeldan öğrendim. Yazım ayrıca gramerim çok zayıftır ama günlük dili güzel konuşabiliyorum diyor.
Arayan,Tatak ve Kararan

Pizzalardan sonra daha da bir ağırlık çöküyor, yığılıp kalıyoruz, hem hava sıcak, hem süresimiz yok hem de ne güzel ortam deyip burada 2,5  saat mola veriyoruz. Bu arada Ahmet Japonca sözlük bulmuş, bizim isimlerimizin Japonca'da nasıl okunduğunu bize söylüyor. Benimki ka-ari arajan, Ahmet'in ki ka-raran çü, Halil'in ki tatak. Bundan sonra birbirimizi kararan, arayan ve tatak diye çağırmaya başlıyoruz. Allahım ne güldük ya! Bu geyik gündemini devamlı takip edenlerin hiç boş vakti kalmıyordur.

Bu gece Zadar'da kalacağız. Kuzeyde gideceğimiz en uç nokta. Buradan artık dönüş yoluna koyulacağız. Akşama doğru Zadar'a giriyoruz. Oldukça güzel bir sahil şehri. Önce sahilde duruyoruz, daha sonra otel aramaya koyuluyoruz. Oteller şehrin dışında ve sahile uzak. Şehri bir turlayıp, oteller bölgesinde bir yere girdik, sonra burası şehre çok uzak diye sahile geri döndük.

Sonra anladık ki sahilde otel yok. İnternetten bir araştırma yapalım derken bir alışveriş merkezinin önüne geldik. Halil bir starbucks bulup oturdu. Oradan otelleri aramaya başladık, pek çoğunda yer yok ya da pahalı. En sonunda bir yer bulup, resimlerden beğendik, fiyatı da makul geldi. Tekrar motorlara binip otele geçtik. Pek parlak bir yer değil ancak, ilgili insanlar. Motorları özel bir garaja aldılar, eşyalarımızın çoğunu garajda bıraktık. Motorlara özel yer olunca gerçekten daha bir mutlu oluyoruz.

Zadar köprüsü üzerinde selfiye

Birer duş, biraz moladan sonra bir taksi çağırıp sahil kenarına iniyoruz. Takside japonca isimler aklımıza geldi, bir gülme krizine girdik, taksici bir süre garip garip baktı. Sahilde güzel bir balık lokantası bulup oturduk. Harika balıklar yedik. Biraz yürüyüş yapıp tekrar taksiyle otelimize geri döndük. Bugün enteresan bir gündü, az km yaptık, çok eğlendik. Zadar'ı çok beğendik. Ayrıca trio literatürüne yeni bir laf kattık. Endüstriyel bölge olmasın, Zadar gibi hoş bir yer olsun...