Sunday, May 04, 2014

TRIO 2014 BALKANLAR TURU 3. GÜN SARAYBOSNA

YAN GEL DE YAT!
Başçarşıdaki kapalı çarşı

Bir önceki gecenin yorgunluğuyla saat 10:00 kadar uyumuşuz. Kahvaltıyı yaptık. Biraz otelin sauna ve havuzunu kullandık. Resmen kendimize geldik, ne kadar yorulmuşuz, sıcak su, buhar, sauna resmen hayat verdi. O gün hasta olmamamızı buna bağlıyorum. Bizden başka kimse yoktu, havuzda güzel eğlendik. Günün modasına uygun beyaz adidas şortum, oldukça gündem meşgul etti.

Osmanlı Kahvesinde çay
Daha sonra öğlende Saraybosnayı gezelim diye çıktık. Ancak hava 10 C. Mayıs ayında kalın mont giyip dışarı çıktık bir de ne görelim gece geldiğimiz dağlara kar yağmış. Tepeler beyaz olmuş. Bu Bosna'nın havası oldukça değişken bir gün kar yağıp ertesi gün 25 C oluyor. Hafif yağmur  var yine. Yürüyerek şehir merkezi "Başçarşı'ya" gidelim dedik ancak üşüdük. Bir taksiye binip Başçarşıya ilerlerken, savaştan izleri olan binalar canlı tarih gibi. Bosna'da insanlar genç, güleryüzlü, biraz mahsun, her evde o meşum savaşta kaybedilen bir kaç kişi var. Yaşanılan acılar sanki derin bir iz bırakmış.
Her aileden şehit olan birileri var

Başçarşıda tam bir Osmanlı şehri, sanki eski bursayı, İznik'i gezer gibi oluyorsunuz. Eski Osmanlı yapısı cami, bedesten, kapalıçarşı gibi yerler ecdadımızın ne büyük bir devlet kurduğunu hissettiriyor. İstanbul nerde, Saraybosna nerde? Osmanlı kahvesinde kahve içip Bosna tatlısı yedik. İyi yorulmuşuz hala gözler mahmur.

Meşhur Pazar Yeri
Öğle olunca meşhur köfteciye gidip köfte yedik, biraz turlayıp tekrar otele geçtik. Biraz daha uyumuşuz. O günü hep otelde geçirip akşama otelde güzel bir akşam yemeği yeyip günü bitirdik.

Uzun turlarda bazı günleri off yapmak bence çok güzel. O gün motora binmediğimiz için çok mutluyduk. Sevdiğin şeyler rutine dönünce sıkılıyorsun.